Ponukani izjavom potpredsjednika Republike Srpske gdina. Ramiza Salkića, sa jučerašnje privatne posjete Trebinju, kojom prilikom je u javnost izašla njegova izjava izazvavši negativne konotacije u javnosti, a pogotovo kod trebinjskih Bošnjaka i Bošnjaka cijele Istočne Hercegovine, Medžlis Islamske zajednice (IZ) Trebinje i glavni imam Medžlisa IZ Gacko i Medžlisa IZ Bileća, izdaju saopštenje za javnost u kojem se kaže:

Potpredsjednik entiteta RS gdin. Ramiz Salkić, nije bio u službenoj posjeti Medžlisu IZ Trebinje, kao što se to navodi na njegovoj zvaničnoj Facebook stranici i kako su to prenijeli pojedini portali. Istina je da je obavio džuma-namaz u Osman-pašinoj džamiji i da je kratko bio u prostorijama medžlisa, ali to je bila samo usputna desetominutna posjeta na kojoj uopšte nije bilo govora o politici, niti političkim temama, a također nije bilo ni službenog sastanka sa rukovodsvom Medžlisa IZ Trebinje, ali niti sa trebinjcima kao što se to kaže u pojedinim objavama na određenim portalima. (Miralem Hadžimahović, predsjednik Izvršnog odbora Medžlisa IZ Trebinje)

Kao glavni imam Medžlisa IZ Trebinje, ne mogu komentirati političke izjave, niti to želim, ali želim istaći da se Islamska zajednica prvenstveno bavi pitanjima vjere i brige o Bosnjacima Trebinja, što je njen primarni cilj, i ne želi se upuštati ni u kakve, niti bilo čije političke igre. Medžlis IZ Trebinje se ograđuje od ovakvih i sličnih novinarskih naslova, koji imaju za cilj unošenje nemira i nesigurnosti među građanima. Ne ulazeći u izjave gdina. Salkića, koje je nekad i negdje možda i izrekao, zbog trebinjskih Bošnjaka i Bošnjaka cijele Istočne Hercegovine, želimo naglasiti da one nisu konstruirane u Trebinju, a pogotovo ne u Medžlisu IZ Trebinje. Također, posjeta gdina. Salkića Trebinju nije bila ni službeno najavljena i smatramo da je Medžlisu IZ Trebinje na ovaj način nanesena određena šteta, koja nikako nije dobrodošla u ovome trenutku. Trebinje je grad bogate kulture i tradicije i dobrih međuljudskih odnosa koji se godinama unazad mukotrpno i konstantno grade, i zbog toga Islamska zajednica neće dopustiti da se na ovakav način iskoristava njen legitimitet na ovim prostorima. (hfz. Sadik ef. Fazlagić, glavni imam Medžlisa IZ Trebinje)

Ne mogu komentarisati izjave političara pa tako ni izjavu gospodina Salkića, potpredsjednika Republike Srpske, to nije u domenu vjerskog službenika, ali mogu komentarisati reakcije u društvu koje su izazvane tom izjavom. Svakako se to refleksira na malobrojnu povratničku zajednicu u Istočnoj Hercegovini. Mi na prostoru Balkana imamo i mirna i nemirna vremena, i dirljive i inspirativne primjere razumjevanja među narodima, vjerama, pojedincima, ali i te zlokobne periode nasilja. Pitamo se gdje se začini to nasilje? Prvenstveno u retoričkim izjavama. Mir je sveobuhvatan proces, a to znači uklanjati govor mržnje koji je prisutan u javnom diskursu. Još uvijek su nam u sjećanju prve godine povratka u Istočnu Hercegovinu. Kamen temeljac za Osman-pašinu džamiju, miniranje džamije u Ključu, požar džamije u Kuli Fazlagić i mnogi drugi incidenti. Međutim, od tada do danas je učinjeno mnogo na izgradnji mira. To je primjetno na svakom koraku. Religijske zajednice i njeni vjerski lideri su tu odigrale veliku ulogu, gdje su se mimo javnosti, susretali i razgovarali izvan ovih direktnih svakodnevnih političkih interesa. Paroh u Konjicu i ja u Gacku dijelimo istu sudbinu. Mržnja koja se stvara među nacijama su barijere koje treba razbijati. To su konstrukti koje su političke prirode. Rijetki su političari kao što je ministar Edin Ramić, koji prilikom posjete povratničkim mjestima, traži od povratnika da mu nominiraju probleme sa kojima se susreću, jer oni najbolje znaju šta bi njima moglo olakšati život, te ih onda gradonačelnicima i načelnicima delegira da ih zajednički rješavaju. To je realna i potrebna politika bošnjačkim povratnicima, ostalo je samo populizam. (Sadet ef. Bilalić, glavni imam Medžlisa IZ Gacko i Medžlisa IZ Bileća i član Sabora IZ u BiH za područje Istočne Hercegovine)

(medzlis-trebinje.ba/muftijstvo-mostarsko.ba)


Islamski centar Mostar

Nekadasnja linija razgranicenja kao linija pomirenja?